Volver a nuestro sitio web Disponibilidad y reserva directa
Over ons

Wij - Bonnie, Charles & Yara - wonen sinds eind 2019 in de Mauritiuskerk te Jirnsum, een pittoresk dorpje tussen Leeuwarden, Heerenveen en Sneek. We genieten volop van de omgeving en kijken er naar uit u als onze gast te ontvangen - en u meer te vertellen over dit mooie stukje Friesland.

Bonnie als echte Friezin kent de omgeving als haar broekzak. Na ruim 20 jaar wonen & werken in het buitenland - China (Beijing), Rusland (Moskou, St. Petersburg) - besloten we dat het tijd was om terug te gaan naar onze roots en op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging. Dus kochten we een kerk die gesloopt dreigde te worden...

De voormalig Nederlands Hervormde Kerk van #Jirnsum stamt uit 1877, de eerste steen werd gelegd door de bekende Friese architect J.R. Nijdam. De Mauritiuskerk stond jarenlang leeg; in 2010 werd de laatste kerkdienst gehouden en de kerk buiten werking gesteld.

Wij zijn de eerste bewoners van de Mauritiuskerk Residence - of State in het Fries. Een kerk is een gebouw om te delen en daarom begonnen we januari 2020 met de aanleg van onze B&B in de toen verwaarloosde kerktoren.

De kerkstudio's hebben we ingericht zoals we zelf op al onze reizen ook graag wilden verblijven: van alle gemakken voorzien, prima bedden en matrassen van hoge kwaliteit, met eigen kookgelegenheid, een plek waar je onafhankelijk kunt verblijven, maar waar - als je wilt - gezelschap nooit ver weg is.

Wij proberen onze kerk B&B zo circulair mogelijk in te richten. Zo heeft Bonnie de achterwand van het tweepersoonsbed in De Kraak studio gemaakt van een eeuwenoude kerkdeur. De trap in De Pelgrim kamer is gemaakt van een oude houten kerktrap die naar het orgel leidde. In beide kamers ligt de opgeknapte, originele houten kerkvloer.

Wij, als gezin, wonen in het schip van de kerk. We houden van wandelen, (trein)reizen, lezen, koken, eten en gezelligheid en we zijn zeer benieuwd naar uw verhalen en wat u naar Jirnsum brengt.

By the way, wij spreken Nederlands, Fries, Engels, Russisch, Chinees, Duits en een petit Frans :-) Wolkom! Welkom! Welcome! Dobro pozhalovat! Huanyng, huanyng! Willkommen! Bienvenue!

Este es nuestro propio sitio web al mejor precio. Haga clic aquí para ver nuestros alojamientos o haznos una pregunta personalmente.

Publicado 22-01-2024 / Copyright © Mauritiuskerk B&B