Volver a nuestro sitio web Disponibilidad y reserva directa
Vakantie vieren in een kerk?!

We zijn ‘beroemd’ om onze steengoede bedden - daar hebben we niet op bespaard. Je ligt immers een groot deel van je leven op je buik, rug of zij. Een kamer boeken kan direct op onze website www.mauritiuskerk.nl via ons eigen bookingssysteem - dan krijg je altijd de beste prijs.

Onze kerkstudio's hebben beide een eigen, volledig ingerichte keuken + een eigen picknick tafel in de kerktuin! Lezen in een hangmat of biertje drinken op een lekkere tuinstoel kan ook.

Onze gasten vertellen vaak dat ze bij ons genieten van de rust die onze kerk uitstraalt. Van het gemak van de moderne kamers en de authentieke sfeer van het gebouw. Ontspan, geniet en verwonder u over al het moois dat #Friesland te bieden heeft: cultuur, natuur, ruimte, lekker lokaal eten en nog veel meer.

Wij - Bonnie, Charles & Yara - hebben de kerk in 2019 gekocht. Het stond leeg sinds 2010; de sloopvergunning was al aangevraagd. Doodzonde, vonden wij, een icoon van het dorp breek je niet zo maar af: wat is Jirnsum zonder de kerkspits die je al van verre over de weilanden ziet?!

We besloten zo veel mogelijk circulair en duurzaam te (ver)bouwen en waar het kan authentieke elementen van deze Nederlands Hervormde kerk te laten zitten. Zo kunt u vanuit uw bed genieten van de prachtige, originele kerkpilaren.

Van de kale kerktuin - met de warmte van het zuiden op je gezicht - maken we stap-voor-stap weer een echte, wilde kerktuin waar je heerlijk kunt zitten. Gasten kunnen hier ook gratis thee (munt, citroen) plukken, of kruiden (laurier, thijm, etc) om mee te koken.

Bent u tuingek en heeft u goede tips: wij zijn altijd geinteresseerd. Mee helpen in de tuin mag ook - we krijgen ook gasten die juist ontspannen van de handen uit de mouwen steken - vraag het ons gerust. Alles mag, niks moet.

Je kunt ons en onze kerkavonturen ook op Facebook volgen via @Mauritiuskerk B&B Studioos Jirnsum en via Instagram @Mauritiuskerk_Friesland.

Door bij ons in de kerk vakantie te vieren steun je ook het behoud en onderhoud van monumentale gebouwen in Friesland, ontworpen door de bekende Friese architect Jacob Nijdam, geboren en getogen in Jirnsum en omgeving.

Tot ziens! CU! Auf Wiedersehen! A verte pronto! До зустрічі! Poka! Oant Sjen!

Este es nuestro propio sitio web al mejor precio. Haga clic aquí para ver nuestros alojamientos o haznos una pregunta personalmente.

Publicado 22-01-2024 / Copyright © Mauritiuskerk B&B